London Art Fair 展示

4月に開催されたロンドンアートフェアのアートプロジェクトでの展示では多くの反響をいただいた。ウクライナ情勢の前に構築したコンセプトではあるが、普遍的なテーマに昇華しているため、今のご時世にも非常に通じているものになっている。観客が空間の中で実際に体験しながら各々の人生に重ね合わせて感じてくれていた。

鏡に映っている虚像を自らさらに歪めてしまう行為は、例えば情報戦のなかでフェイクニュースをリツイートしたりする行為にも通じる。実体とは何なのか、いかに取り戻すのかは自分自身との対話の中で葛藤の先にあるものだと思う。起承転結のストーリーの中でそのような時間を体現した空間にした。

書の作品と合わせなぜあの特殊な鏡を使ったのか、触れる行為の理由、そしてなぜあの丸の形なのか、など複合的に様々な意図も内包されている。

MOKOMOKO BORDERの書の作品とミラーの組み合わせによるこのインスタレーションを強く打ち出していきたい。

I received a lot of positive feedback from my exhibition at the London Art Fair’s Art Project in April. Although the concept was built before the situation in Ukraine, it has been sublimated into a universal theme, making it very relevant to the current times. The audience actually experienced it in the space and felt it superimposed on their own lives.

The act of further distorting one’s own false image in the mirror is similar to the act of retweeting fake news in the information war, for example. What is the substance and how to regain it is beyond the conflict in the dialogue with oneself. I created this space to embody such a time in the story of origins and endings.

The work also includes a variety of composite intentions, such as why the special mirror was used in conjunction with the calligraphy, the reason for the act of touching, and why the circle shape was chosen.

I would like to strongly emphasize this installation by combining MOKOMOKO BORDER’s calligraphy works and special mirrors.


Recent Entries

感性のみに頼る一過性のものではなく
道に立ったうえでの個性でありたい。
埋没せず自分にしか表現できないものを。

そして一つ一つの作品を
等身大の自分が生きた証として
メッセージとともに
生んでいけたらと強く思う。